نوای فارس- مریم خوشرنگ: بعد از مدت های طولانی، برج میلاد شاهد برگزاری کنسرتی از جنس پاپ بود. بهنام صفوی که چند ماه پیش تحت یک عمل جراحی قرار گرفت و مدتی نیز در استراحت به سرمی برد، با اجازه تیم پزشکی خود و با حضور بر روی استیج، هواداران و طرفداران خود را غافلگیر کرد. برگزاری این کنسرت خاص، برعهده موسسه فرهنگی هنری، «اکسیرنوین» بود. مثل همیشه تا جابجایی حاضران و شروع کنسرت، مانیتورهای نصب شده در سالن و مقابل حاضران، در حال پخش فعالیت های این موسسه بود. کنسرت باید ساعت 21:30 آغاز می شد و ساعت 21:45 دقیقه حاضران همچنان منتظر حضور خواننده مورد علاقه شان به روی صحنه بودند و به همین دلیل با دست و هورا و فریادهای ممتد، بی قراری خودشان را به برگزارکنندگان کنسرت، اعلام می کردند. مانیتورهای سالن در حال پخش و تبلیغ فضاهای تفریحی برج میلاد هستند که چراغ ها خاموش می شود و جمعیت یک پارچه شروع به فریاد زدن می کنند.
ورود نوازندگان و زلزله . . .
با ورود نوازندگان به روی صحنه، سالن برج میلاد به لرزه در می آید. نوازندگان سر جای خود می نشینند و پخش موسیقی، دست و هورای مخاطبان و قطع . . .
از بس که خوبی...
«چشمات آرامشی داره» و ... و خواننده در حال اجرای این قطعه به روی صحنه می آید. صدای جیغ و فریاد و دست حاضران، نشان از علاقه مندی شان نسبت به بهنام صفوی ست. همزمان با اجرای این قطعه نورپردازی و تصاویر آرام بخشی که از مانتیورها پخش می شود، حال و هوای خاصی به سالن می بخشد.
بهنام صفوی سرشار از انرژی بود، اما به راحتی می شد تشخیص داد، که وی نیاز به استراحت بیشتری دارد. بعد از پایان این قطعه، سلامی کوتاه با حاضران و میهمانان داشت و سپس گفت: «نمی خواهم سلام کلیشه ای داشته باشم، فقط خوشحالم بعد از مدتی که نبودم، دوباره شما عزیزانم را می بینم خدا را شکر می کنم» و قطعه بعدی را می خواند.
چشماتو واکن و زل بزن بهم/ واسه دیدن تو اینجا اومدم
اومدم بگم هنوز عاشقتم/ زیر حرفای قدیدم نزدم
با پایان این قطعه که البته با همخوانی حاضران در سالن همراه بود، بهنام صفوی در مورد قطعه بعدی گفت: خودم این قطعه را خیلی دوست دارم.
دیگه وقتشه که بارون بباره...
با شروع این قطعه تصاویر عکس هایی از کودکی تا حضور وی به صورت حرفه ای در عرصه موسیقی، از مانتیورها پخش می شد. این اتفاق حاضران را به شدت به وجد آورد تا جایی که چند دقیقه ای با فریاد و جیغ، بهنام را همراهی می کردند. انگار این خاطره بازی نه تنها برای خواننده بلکه برای مخاطبان او نیز جذاب و هیجان انگیز بود. «دوست داشتم چند قطعه ای را به صورت «آنپلاگد» اجرا کنم» و با گفتن این جمله چند نوازنده دیگر به روی صحنه می آیند.
قبل از اجرای بخش بعد از شما عزیزانم تشکر می کنم و خوشحالم که هستید.
واسه رفتن از اینجا حاضری...
یک شب رویایی و کلیپی که همزمان با اجرا، از مانتیورها پخش می شد. بهنام صفوی با انرژی بیشتری به اجرای این قطعه پرداخت و بعد از پایان، یکی از میهمان خود را با نام سید کمال میرهاشم زاده سراینده قطعه «ای جان» معرفی کرد.
تو.. فوق العاده ای و ...
انفجار با جیغ و فریاد علاقه مندان به بهنام صفوی در سالن برج میلاد و نورپردازی اکتیو و ویلون نوازی، انرژی خاصی به صحنه بخشید. ضمن اینکه اجرای عالی خواننده و البته سلونوازی ها هیجان فراوانی را در سالن ایجاد کرد.
معین راهبر، کوشان حداد، برادران، میهمان بعدی بودند که صفوی با معرفی آنها، روی صندلی خود نشست و از همه عذرخواهی کرد. وی از کادر پزشکی خود که به او اجازه دادند تا تنها در یک سانس آن هم به جهت تغییر روحیه اش، به اجرای کنسرت بپردازد تشکر کرد. پرفسور بابک باباپور، دکتر میرزاده و دکتر عارف پور را معرفی کرد و از آنها به خاطر تمام زحمت شان قدردانی کرد.
حواست به من بوده و ...
قطعه ای که اجرا می کنم قبل از تمام ماجراهایی که در این مدت برای من پیش آمد، آماده کرده بودم که از شبکه سوم نیز پخش شد. با پخش تصاویری از قبل و بعد از عمل جراحی او در بیمارستان و ... صفوی به اجرای این قطعه پرداخت که البته در قسمت هایی از اجرا، حاضران سکوت اختیار کردند. « محال یک روز تنهام بذاری»
و میهمان بعدی که خواننده وی را معرفی کرد، علیرضا نیکبخت واحدی بود.
«من یه دیوونه حساسم که واسه تو پراحساسم»
صدای ویولن حال و هوای خاصی به فضای اجرای این قطعه بخشید و انرژی فراوان به مخاطبان بهنام صفوی . . . وی بعد از اجرای این قطعه از دوستان خود در «اکسیرنوین» به خصوص محمدرضا خانزاده، مدیریت این موسسه تشکر بسیار کرد. با معرفی سیروان خسروی بار دیگر سالن به لرزه درآمد و حاضران چنددقیقه به تشویق او پرداختند
زجرم نده، حالم بده....
از دستت دلگیرم، دلگیرم از دستی که تو دستم نموند
چشمی که با برقش می گفت به من تا آخرش هستم نموند
قطعه بعدی را اجرا کرد و با احتیاط روی صحنه قدم می زد. ضمن اینکه انرژی و هیجانات خود را به شدت تحت کنترل داشت. وی با معرفی دکتر افشین یدالهی به عنوان یکی از اساتید ترانه، از او برای حضورش تشکر کرد.
در این لحظه به پشت پیانو می رود و می گوید اجازه بدید تست کنم ...
بخوام از تو بگذرم من با یادت چه کنم
تو رو از یاد ببرم با خاطراتت چه کنم
و با اجرای چند بیت از این ترانه و پیانونوازی فضای سالن را تغییر داد. و از هواداران خود می خواهد با جیغ بلند انرژی شان را به خواننده نشان بدهند.
خوب من ...
عزیزم بخندی بشم محو صورت ماهت
با آماده شدن و نواختن نوازندگان، در قطعه بعدی سالن منفجر می شود.
«خوب من.... می خوامت/ آرزوم بیام تو خوابت». بهنام صفوی با تمام احتیاطی که در حرکات خود داشت، تا به جهت سلامتی به او آسیبی وارد نشود، اما در برخی از لحظه ها با حرکاتی اکتیو حاضران و طرفداران خود را به وجد می آورد. عشق من باش و ... همخوانی بی نظیر حاضران که نشان از جایگاه بهنام صفوی در میان طرفداران اوست. محمدرضا احمدی مجری شبکه سه، میهمان بعدی که بهنام او را معرفی می کند و می گوید با اصرار او را دعوت کردم چون از او انرژی زیادی می گیرم.
آشتی ...
قطعه بعدی که بهنام آن را با پیانونوازی اجرا کرد« آشتی» نام داشت. نورپردازی، صحنه آرایی و البته با طراحی صحنه ای که برای جایگاه نوازندگان طراحی شده بود، همراه با اجرای این قطعه فضایی رومانتیک در سالن خلق شد. «عاشقت شدم عزیز دلم/ تورو می بینم می ریزه دلم»
دلتنگم. . .
با اینکه تو از من دل بریدی
زود رفتی و اشکامو ندیدی
«دلتنگم» قطعه بعدی بود که بهنام صفوی همچنان با انرژی و علاقه آن را اجرا کرد. این قطعه نیز از جمله قطعاتی بود که با همخوانی حاضران همراه بود. با اجرای این قطعه و دست و جیغ حاضران، صندلی های سالن تکان می خورد.
و بعد از آن مجدد به سمت پیانو می رود و این یک بیت «بخدا بی تو اینجا دیوونه می شم/ دیگه برگرد بیا بمون پیشم» را با تکنوازی پیانو اجرا کرد. در این بخش جمعیت حاضر در سالن یک صدا«بهنام دوست داریم، بهنام دوست داریم» را فریاد می زدند. و سپس وی به معرفی زانیار می پردازد که با تشویق فراوان حاضران مواجه می شود. قطعه بعدی «دست خودم نیست» که بهنام صفوی مثل سایر قطعات با تسلطی تحسین برانگیز به اجرای آن می پردازد. «چند بار عاشق شدی» نیز از جمله قطعاتی بود که با اجرای آن فضای سالن از صدای دست و فریاد حاضران و همخوانی شان با خواننده، پر شد. سپس با اجرای چند بیت از ترانه «تو نزدیکی» همراه با پیانونوازی، احسان علیخانی را به عنوان میهمان ویژه دیگر معرفی کرد. علیخانی نیز مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
خاطره بازی با «تمنا» ...
یه روز اومدی مثل موج دریا/ بوی پیرهنت مثل خواب و رویا
در این قسمت و بعد از معرفی علیخانی، خواننده از حاضران در سالن خواست که به او اجازه بدهند تا اولین قطعه ای که وی با آن به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شده است را اجرا کند. قطعه «تمنا» که باعث ایجاد هیجان در سالن شد و آنچه صدای دست و هورای حاضران را بالا برد و یک صدا بهنام صفوی را در اجرای این قطعه همراهی کردند، پخش کلیپ این قطعه بود که خواننده چندین سال گذشته، برای اولین بار خود را به مخاطبان موسیقی پاپ معرفی کرده بود.
در قسمت بعدی بهنام صفوی به معرفی میهمان دیگری پرداخت و گفت: میهمان دیگری که امشب لطف کردند و تشریف آوردند معرفی می کنم و شروع به خواندن کرد. «بازم دلم گرفته / تو این نم نم بارون» و جمعیت یک صدا با اوخواندند و فریاد بابک ، بابک را سردادند و احترام گذاردن او به حاضران .
می خوام از تو بنویسم...
«بی قرار» قطعه دیگری بود که صفوی همچنان با انرژی و روحیه ای بسیار خوب به اجرای آن پرداخت. وی بعد از پایان این قطعه به معرفی اعضای گروه خود پرداخت از همراهی شان تشکر کرد. و بعد از آن قطعه «همین حوالی» اجرا شد و البته با پیانونوازی بهنام صفوی...
و بعد از آن به معرفی یکی از شاعرانی که با او همکاری داشته با نام سیدمحمد کاظمی پرداخت و گفت: محمد از من درخواست کرده که قطعه «گلنار» را اجرا کنم. وی این قطعه را نیز با پیانونوازی خود، اجرا کرد. بعد از آن به معرفی رضا تابخش به عنوان یکی از بهترین نوازنده های پیانو و البته آهنگساز و تنظیم کننده معرفی کرد. بعد از اجرای «گلنار» خطاب به حاضران گفت: بدون شک کنسرت را با یک قطعه پرانرژی به اتمام می رسانم. و در پایان دوباره «عشق من باش» را اجرا کرد که باز هم مورد استقبال حاضران قرار گرفت
در حاشیه . . .
یکی از نکاتی که بسیار قابل اهمیت بوده و نمی توان نادیده گرفت، اجرای مسلط بهنام صفوی برروی صحنه و البته کنترل فضای حاکم بر سالن بود. هرچند که حرکت و اکت های خود را به جهت پشت سرگذاشتن یک جراحی سخت، کنترل می کرد، اما باز هم می توانست حاضران را به وجد بیاورد و از این جهت نمره قبولی دریافت کند.
اجرای قطعه «تمنا» و پخش کلیپ مربوط به آن، به عنوان اولین کار حرفه ای این خواننده یکی از حاشیه های قابل توجه در این کنسرت بود. و البته اجرای «یاد خدا» نیز همراه با کلیپ ویژه ای که برای آن ساخته شده بود، می توانست حاشیه ای قابل توجه باشد.
اما آنچه از هر نکته ای می توانست مهم تر باشد و اهالی موسیقی را نسبت به آن کنجکاو کند، اجرای کنسرت بهنام صفوی در سالن همایش های برج میلاد بود. در حالی که چند سالی هست که تنها گروه های تلفیقی و سنتی، اجازه اجرای کنسرت در این سالن را دارند.
نکته ای که در حین کنسرت، توجه نگارنده را به خود جلب کرد، که البته قابل تحسین و قدردانی ست، خستگی بیماری در چهره بهنام صفوی بود. و آنچه ما را مجاب به قدردانی و تشکر از او می کند، انرژی و احترامی ست که به مخاطب و علاقه مندان به موسیقی منتقل می کرد.
اما یکی دیگر از نکاتی که باز هم توجه نگارنده را به سمت و سوی خود کشاند، حضور امیر ارجینی و همسر وی در سالن بود. هرچند معرفی نشد اما می توان حدس زد که این شاعر و ترانه سرای محجوب و آرام، خود اقدام به تهیه بلیط کرده است. که باید به او تبریک گفت.
اجرای اولین قطعه با مشکل صدا مواجه شد که البته چند دقیقه ای کوتاه، بیشتر طول نکشید. اما جا دارد از مسوولین صدا در سالن همایش های برج میلاد که در شب برگزاری کنسرت بهنام صفوی مسوولیت صدا را به عهده داشتند، تشکر بسیار کرد. کار سختی را به عهده گرفته بودند. متاسفانه بارها یادآوری شده است که سالن های برگزاری کنسرت در ایران نه تنها با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارند، بلکه به استانداردهای عقلانی نیز نمی رسند. دست مریزادی باید گفت به مسوول صدا در برگزاری کنسرت بهنام صفوی که در جمعه شب، 17 مهرماه، برگزار شد.
و در پایان...
این کنسرت به همت موسسه فرهنگی – هنری «اکسیرنوین» و با مدیریت «محمدرضا خانزاده» برگزار شد.
و در انتها، تیم خبری «نوای فارس»، از همکاری بی دریغ مدیر روابط عمومی، پوریا مطلبی و مدیر اجرایی، امید بهاری روابط عمومی و همچنین آقای پارسیان مدیر حراست سالن همایش های برج میلاد تشکر فراوان دارد.
منبع : موسیقی فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید