۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت - 03:30 ق.ظ

«مستند» با صدای میلاد بابایی رونمایی شد

«مستند» با صدای میلاد بابایی رونمایی شد
نوای فارس – مرجان عابدینی: آلبوم «مستند» با صدای ميلاد بابايى منتشر شد. مراسم رونمايى اين اثر عصر دوشنبه ١٧ اسفند ماه با حضور اصحاب رسانه هاى موسيقى و دست اندركاران آلبوم برگزار شد.
در اين برنامه عليرضا آذر ترانه سرا مستند ضمن ابراز خوشحالى براى انتشار آلبوم اظهار داشت: امروز من براى اولين بار در يك رونمايى آلبوم حضور دارم. سپس يكی از  اشعارش را براى حضار خواند.
مجرى برنامه پس از روى صحنه آمدن طرفداران را دعوت به تماشاى يك كليپ از آثار ميلاد بابايى كرد. سپس مدير مسئول موسسه حافط روى صحنه آمد و دقايقى براى مردم سخن گفت: شما به نظر جدا عاشقانه به اين برنامه بى ريا آمده ايد. ثابت كرديد كه بزرگ ترين حامى اين آلبوم شما هستيد چرا كه فقط به خاطر دل خودتان آمديد. قبل از هر چيز بايد از شما تشكر كرد نه من كه به عنوان خدمت گزارى كوچك در اين موسسه فعاليت دارم. اميدوارم بتوانيم هر كار از دستمان بر مى آيد انجام دهيم تا دل شما به آرامش و سكون بيشترى برسد چرا كه دوست داران هنر دوست داران آرامش هستند هم براى خودشان هم براى اطرافيان شان. از شما بايد شاكر بود كه وقت مى گذاريد، من طى اين ٢٠ سال كه در موسسه فعاليت داشتم و كنسرت برگزار مى كردم از همان روز كه بالاترين قيمت بليت ما ٢٠ هزار تومان بود تا به امروز كه قيمت بليت تجها به ٢٠٠ هزار تومان هم مى رسد اولين بليت هايى كه به فروش مى رسد بالاترين رقم بليت هاى سالن را دارد و اين بدين معنا است كه مردم ما هنر دوست هستند و قصد كمك دارند. همين آلبوم هم كه امروز رونمايى مى كنيم وجرا همه شما مى توانستيد دانلود كنيد اما من مطمئن هستم از حضارى كه اينجا مى بينم حداقل نصف شما اين آلبوم را همين جا خريدارى مى كنيد. اين براى ما باعث دلگرمى است كه ارزش تمام فعاليت هاى شبانه روزى بچه ها در موسسه فرهنگى هنرى حافظ را مى دانيد. حمايت شما شامل توجه است در اين فضايى كه موسيقى به سختى دارد انجام مى شود. موسيقى ما مى تواند با حمايت شما و نظر مسئولين وضعيت بهترى به خود ببيند. استنباط شخصى من اين است كه شما يك موسيقى شرقى را هرجا در دنيا ببريد يك حسى به انسان ها دست مى دهد، يا حال خوب با يا حال بد يا هيجان. به هر حال اگر از هر جاى دنيا به نقطه اى ديگر موسيقى بدون كلام ببريد فضا از حالت سكون خارج مى شود. شما حتما خودتان تجربه كرده ايد كه با موسيقى مى توان به رشد گياه يا خواب حيوانات كمك كرد، اين يعنى موسيقى در همه مخلوقات تاثير دارد. به نظر من موسيقى تنها كلام خداست، يعني خدا با زبان موسيقى با تمام موسيقى نه تنها با بشر بلكه با همه موجودات صحبت مى كند. در مقابل تاثير را در مخلوقات هم مى بينيد مثل يك گل. موسيقى تنها كلام حضرت حق است و ما به دنبال كلام حق هستيم و اين كلام را ستايش مى كنيم به ويژه كلامى كه انرژى مى بخشد. در ادامه تشكر از محمد اصفهانى، محسن چاووشى، محسن يگانه و... براى كمك هاى فراوان در آلبوم قدردانى كرد.
در ادامه تهيه كننده اثر آقاى نيك فر بيان كرد: تشكر و قدردانى مى كنم از حضور شما و عذرخواهى مى كنم براى هر گونه كم و كاستى. متاسفانه خبر رسيد يكى از بستنگان نزديك ميلاد بابايى به رحمت خدا رفت كه احتمال كنسل شدن برنامه هم وجود داشت. از همه دوستانم كه امروز اين جا حضور دارند تشكر مى كنم به ويژه امين شاكر، ياشار على نژاد، آقاى احمدى، خبرنگاران و عكاسان محترم. پس از پذيرايى و خروج حضار نشست خبرى آلبوم با حضور جمعى از خبرنگاران و عوامل آلبوم مستند برگزار شد.
در اين برنامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با آلبوم، ميلاد بابايى اظهار داشت: اين اثر چون آلبوم اول من بود احساس كردم وقت كافى براى آهنگسازى آلبوم دارم و نيازى به داشتن همكارانى در اين حوزه نيست. اگرچه حالا كه به كارها گوش مى دهم متوجه بعضى ايرادات كوچك مى شوم ولى به آن شدت نبود كه بگويم اى كاش مسئوليت ملودى ها به عهده شخص ديگرى بود. در آلبوم بعدى حتما از دوستان ديگرم كمك خواهم گرفت كه نام آن ها را به زودى اعلام مى كنم. ٩ ترانه از استاد عليرضا آذر در آلبوم بود و يك ترانه از كسرى بختياريان. اين ترانه را بعد از جمع شدن كامل آلبوم و طى شدن مراحل مجوز به كار اضافه كرديم. از آنجا كه من كار بالا شهر پايين شهر را خيلى دوست داشتم بعد از تاييد استاد آذر كار را در آلبوم قرار داديم. ميلاد بابايى در ادامه گفت: اين آلبوم به هيچ وجه يكنواخت نيست. چون آلبوم اول من بود و من وقت و انرژى كافى براى جمع كردن آن داشتم توانستم فضايى ايجاد كنن كه يكنواخت نباشد يعنى كارها اصلا شبيه هم نيست اما از كارهاى بعدى حتما با نظارت استاد آذر از ترانه سراهاى ديگر بهره خواهم گرفت. بابايى در رابطه با قطعه شب جدايى بيان كرد: قطعه شب جدايى براى سال ها پيش بود تقريبا سال ٨٦ و ترانه آن مجوز نداشت. با كمك آقاى آذر شعر اين اثر دوباره نوشته شد اما وقت اين وجود نداشت كه دست اندركاران قبلى را وارد كار كنيم. شايد از نظر خيلى ها خوب بود كه مجددا همان شب جدايى را بازخوانى كنم اما بعد از انجام اين كار در قطعاتى ديگر و ديدن بازتاب اين كار بين مخاطب به اين نتيجه رسيدم اين كار را انجام ندهم.
عليرضا آذر درباره شب جدايى اظهار داشت: قبل از هر چيزى بايد در نظر داشت كه از اين ١٠ تراك كه ترانه ٩ تا از آن ها را من نوشته ام ٦ قطعه وجود داشت كه اول ملودى ساخته شد و بعد بايد روى آن شعر نوشته مى شد. من هميشه معتقد بودم بايد اول يك شعر ساخته شود، بعد يك ملودى روى شعر سوار شود تا هر كس بتواند بيشترين توانايى خود را در كار نشان دهد اما در قطعه شب جدايى اتفاق هميشگى نيفتاد. اين اثر يك كار نوستالژيك براى ميلاد بابايى بود به عنوان اولين تراك، يك علاقه خاص نسبت به اين ملودى وجود داشت و من مجبور بودم روى اين ملودى با شرايطى سخت شعر بنويسم. شعر كامل وجود داشت اما قرار نبود هيچ قسمتى از ترانه قبل استفاده شود بايد شعرى جديد نوشته مى شد. از طرفى ميلاد دوست داشت يك قطعه از ترانه قبلى توى كار جديد وجود داشته باشد. وقتى ترانه براى مجوز رفت به سبب حضور افراد كار بلد و با سواد براى نظارت نتوانستيم مجوز شعر را بگيريم، پس ما مجبور بوديم دوباره اول شعر را درست كنيم و قسمت دوم دوباره قسمتى از آهنگ اصلى را تزريق كنيم. ٦ تا از ترانه ها بر اساس ملودى نوشته شده است.منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q